Afmelden.
Is je kind ziek of ga je bijvoorbeeld op vakantie en kan jouw kind niet komen? Geef dit aan ons door.
Waarom is afmelden belangrijk?
Door jouw kind af te melden, weet de vestiging hoeveel kinderen er zijn. Ook vragen wij ons af waarom jouw kind er niet is terwijl hij / zij niet afgemeld is. We zullen in dat geval ook contact met je opnemen.
Dit is niet alleen belangrijk bij ziekte, maar ook bij vakanties. Op de vestiging weten wij dan hoeveel kinderen er ongeveer zijn tijdens vakantiedagen. Zo kunnen wij zo optimaal mogelijk onze pedagogisch professionals inzetten en het vakantieprogramma afstemmen op de kinderen die aanwezig zijn.
Wanneer mijn kind niet kan komen, kan ik dan mijn opvangdag ruilen?
Nee, dit is niet mogelijk. Uit ervaring weten we dat ruilaanvragen veel tijd vragen van onze pedagogische professionals en ouders vaak teleurgesteld zijn indien het niet mogelijk is. Je kunt wel altijd een extra opvang dag aanvragen via het ouderportaal. Als dit goedgekeurd wordt door de vestiging ontvang je hiervoor een aparte factuur. Als je recht hebt op kinderopvangtoeslag kun je dit ook voor de extra uren aanvragen.
Kan ik de dagen dat mijn kind niet kan komen laten uitbetalen?
Wij vergoeden afgemelde uren nooit in geld. Onze kosten lopen immers ook gewoon door. Jouw kind is altijd welkom op de contractdagen. Je ontvangt over de uren van deze contractdagen altijd de kinderopvangtoeslag (mits je daar recht op hebt), ook als jouw kind afwezig gemeld is.
Ben ik mijn opvangdag definitief kwijt wanneer ik mijn kind afmeld?
Dat hangt af van het moment. Aan- en afmeldingen kun je eenvoudig zelf doen. Let op: wil je binnen 30 dagen je afmelding annuleren? Neem contact op met de locatie. Zij kijken dan opnieuw naar het rooster en of de plek nog beschikbaar is. Meld je kind ook af wanneer je geen gebruik wil maken van je contractdag. Mocht de groep sluiten, ontvang je alsnog het compensatiebedrag.