11 november 2019

Nieuwe identiteit Korein past beter bij visie op kindontwikkeling.

Nieuwe identiteit Korein past beter bij visie op kindontwikkeling.

Korein Kinderplein heeft een nieuwe uitstraling én een kortere naam: Korein. Het vernieuwde merk laat letterlijk zien hoe Korein denkt over de wijze waarop de ontwikkeling van kinderen gestimuleerd wordt: door ze ook eens buiten de lijntjes te laten kleuren. 'Kinderplein' komt te vervallen, om duidelijk te maken dat Korein méér doet dan kinderopvang alleen: Korein is er voor kinderen. De op 11 november 2019 gelanceerde nieuwe identiteit draagt deze visie krachtiger uit. 

Buiten de lijntjes kleuren. 

De nieuwe vormgeving van Korein is gebaseerd op onderzoek onder ouders en medewerkers. Zij mochten aangeven wat zij belangrijk vinden voor kinderen. Hieruit bleek dat naast de warmte en verzorging die je binnen de kinderopvang mag verwachten, ontdekken en talentontwikkeling als belangrijk worden gezien. Dit sluit nauw aan bij de visie van Korein, waarin het verrijken van kindontwikkeling centraal staat. 

Het vernieuwde merk laat dan ook letterlijk zien hoe Korein denkt over de wijze waarop de ontwikkeling van kinderen gestimuleerd wordt. Door ze ook eens buiten de lijntjes te laten kleuren, krijgen kinderen bij Korein iedere dag de ruimte om te groeien.

 

Terug naar overzicht